"KATAK" Likas Pembohong nombor satu



ADUN Likas, Junz Wong dilabel sebagai pembohong besar oleh Pengerusi Pakatan NGO Pro-Barisan Nasional (NGO Pro-BN) Datuk Zulkarnain Mahdar dalam satu kenyataan yang disiarkan di sebuah portal berita atas talian pada rabu.

Memetik laporan portal berkenaan, Zulkarnain melabelkan Junz Wong sebagai pembohong besar selepas satu kenyataannya kira-kira tiga tahun lepas, mendakwa Bandaraya Kota Kinabalu sudah tidak selamat diduduki adalah sama sekali tidak benar.

Junz membuat tindakan itu dengan mengaitkan insiden seorang wanita ditetak dari  belakang oleh seorang Pendatang Tanpa Izin (PTI) yang berlaku di sebuah pasaraya di sini.

“Kejadian wanita ditetak PTI itu tidak benar kerana wanita itu ada membuat penafian berhubung perkara itu dan menyatakan bahawa dia menetak sendiri tangan dan pahanya disebabkan masalah keluarga dan pihak Suria Sabah juga telah membuat penafian berhubung perkara ini,” kata Zulkarnain.

Terdahulu Zulkarnain telah membuat satu laporan polis menggesa pihak yang berkenaan mengambil tindakan atas kenyataan fitnah yang ditulis oleh Naib Presiden Parti Warisan Sabah (WARISAN) itu. Zulkarnain juga mencabar supaya Junz menyamannya.

Untuk rekod, Junz Wong juga pernah membuat tuduhan terhadap Presiden Parti SAPP Datuk Yong Teck Lee pada PRU lalu, sebelum tampil membuat permohonan maaf secara terbuka dalam satu akhbar berbahasa cina. –  SAPP leaders humiliated and ridiculed by Junz Wong’s Lie 
Baca disini 


Junz Wong mengatakan 500 ahli SAPP Kundasang menyertai Warisan.Mengikut rekod SAPP Kundasang hanya mempunyai 232 orang ahli sahaja , jadi dari mana 500 ini diperolehi. 
Dari mana taktik ini ditiru ???


Selain itu dalam kejadian yang terbaru Junz Wong telah ‘ditangkap’ ketika mengeluarkan kenyataan retorik  mendakwa ahli parti lain keluar dan menyertai mereka dalam WARISAN.

Comments


  1. Junz Wong pernah digantung enam bulan daripada menghadiri persidangan Dewan Undangan Negeri (DUN) Sabah kerana melanggar Peraturan Mesyuarat 90 dewan iaitu memelihara kehormatan dan kesucian dewan selepas kenyataan fitnah yang mendakwa Bandaraya Kota Kinabalu sudah tidak selamat diduduki.

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

MALAYSIA DAY 2017 MESSAGE BY SABAH CHIEF MINISTER, YANG AMAT BERHORMAT TAN SRI DATUK SERI PANGLIMA MUSA HAJI AMAN, CHIEF MINISTER OF SABAH

Peter Anthony, Shafie & Dana Rm200 juta